Handelsbetingelser
WOODTOY ApS
Mariendalsvej 22
8800 Viborg
Mobil: 22 16 38 12
CVR-nr: 30 35 38 97
jr@woodtoy.dk
Betaling
Hos Woodtoy har du to betalingsmuligheder:
Kreditkort: Vi modtager betaling med apple pay, Visa kort, Master Card m.fl. Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Bankoverførsel: Hvis du vælger at benytte dig af bankoverførsel, skal du overføre pengene til Andelskassen, registreringsnummer 5979 og kontonummer 0004006789. I kommentarfeltet skal du angive ordrenummeret. Når vi har registreret din indbetaling, sender vi varen til dig.
Forsendelsesomkostninger
Du kan vælge to forsendelses muligheder. Enten til nærmeste Postnord udleveringssted, hvilket koster 40 kroner eller til nærmeste GLS pakkeshop, hvilket også koster 40 kroner. Hvis du ønsker levering i en anden pakkeshop/udleveringssted end den nærmeste, er det vigtigt, at du noterer dette under ”kommentar”
Der er fri fragt, hvis du handler over 300 kr.
For B2B kunder er ordren fragtfri ved køb over 1000 kr. + moms. Fragten beregnes ud fra faktiske omkostninger hos GLS og tillægges den endelige faktura.
Levering
Din ordre bliver sendt 1 – 2 hverdage efter dit køb.
Når vi sender din pakke, sender vi samtidig en mail til dig med trackingnummeret.
Du har også mulighed for at hente din ordre på vores lager i Viborg. Du skal blot sende en mail, så kan vi aftale nærmere.
Udsolgte varer
Vi tager forbehold for udsolgte varer.
Fortrydelsesret
Fortryder du dit køb, skal du sende en mail til jr@woodtoy.dk senest 14 dage efter, du har modtaget din pakke. I mailen skal du gøre det tydeligt, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen uden, at du har givet os tydeligt besked om dette og vi har indgået en aftale.
Returnering
Din ordre skal sendes tilbage til os senest 14 dage efter, du har givet os besked om, at du ønsker at fortryde købet. Det er dig, der har udgiften ved returnering af varen.
Vær opmærksom på, at det er dit ansvar, at varen er pakket forsvarligt ind, og at du bærer ansvaret for varen fra tidspunktet for dennes levering.
Returvaren skal sendes til:
WOODTOY ApS
Mariendalsvej 22
8800 Viborg
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Ved forudgående aftale kan du også fortryde købet ved personligt at aflevere varen på ovenstående adresse.
Vær opmærksom på, at vi ikke modtager returvarer pr. efterkrav.
Det er altid prisen på betalingstidspunktet, der er gældende for ordren.
Hvis du ønsker det, kan du købe en returlabel (50 kr.) hos os ved at sende en mail til jr@woodtoy.dk
Varens stand, når du sender den tilbage
Når du sender varen tilbage, skal den være i samme stand, som du modtog den. Det vil sige, at du kan prøve varen på samme måde, som hvis du køber den i en fysisk butik. Hvis varens værdi er forringet ved anden håndtering, end der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskab og funktion, er det dig, der hæfter for dette. Har du prøvet varen udover det, der er beskrevet ovenfor, anser vi den for brugt, hvilket betyder, at du kun får en del eller intet af købsbeløbet tilbage, alt afhængigt af varens oprindelige værdi. Vær opmærksom på, at emballagen ofte har en stor betydning for varens gensalgsværdi, så pas godt på ikke at skade eller forringe emballagen.
Du får altså kun hele købsbeløbet retur, når vi modtager varen i samme stand, som du modtog den.
Tilbagebetaling
Du får naturligvis pengene tilbage, hvis du har fortrudt dit køb. Ved en værdiforringelse, som du hæfter for, trækker vi denne fra købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi de betalinger, vi har modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, vi har modtaget din meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet. Vær opmærksom på, at du betaler for portoen, når du returnerer varen til os. Vi betaler dig tilbage med samme betalingsmiddel, som du har benyttet dig af ved købet af den oprindelige transaktion.
Vi kan holde tilbagebetalingen tilbage, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Det er altid prisen på bestillingstidspunktet, der er gældende.
Reklamation
Hvis du mod forventning modtager en vare, der er fejl eller mangler ved fx. en fabrikationsfejl eller der er noget galt med materialet, følger Woodtoy.dk naturligvis købelovens reklamationsretten på 24 måneder.
Ved eventuelle fejl eller mangler, som er opstået ved almindeligt brug af varen, skal du kontakte os hurtigst muligt på jr@woodtoy.dk og beskrive så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Når vi har modtaget din reklamation, sender vi dig en returlabel, så du ikke har udgifter ved returneringen.
Ved slitage eller forkert brug af varen gælder reklamationsretten ikke. Hvis vi ikke er enige om behandlingen af reklamationen, kan du eventuelt indgive en klage til forbrugerklagenævnet.
Hvis reklamationen er berettiget, kan du, alt afhængigt af den konkrete situation, få varen byttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen. Vi vil oftest i samråd med dig finde en løsning, som du bliver tilfreds med.
Det er altid prisen på bestillingstidspunktet, der er gældende.
Sådan skal du gøre:
1. Kontakt os hurtigst muligt på mail jr@woodtoy.dkmed beskrivelse af reklamationen, når du har opdaget fejlen ved varen. Det er nemlig ikke altid nødvendigt at sende pakken retur.
2. Hvis det er nødvendigt at returnere varen, skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og henvise til vores e-mailkorrespondance eller vedlægge den. Inden du sender varen, sender vi en returlabel til dig.
3. Send varen til:
WOODTOY ApS
Mariendalsvej 22
8800 Viborg
4. Husk at sende varen i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelsen. Gem post- eller GLSkvitteringen samt eventuelt track and tracenummeret. Det er dit bevis på, at varen er sendt retur, hvis det den bliver væk under fragten.
Personlige oplysninger
Woodtoy bruger kun dine personlige oplysninger rent administrativt. Vi hverken sælger eller videregiver dine personlige oplysninger til tredjemand.
Vi har brug for dit navn, adresse og e-mailadresse for, at vi kan gennemføre handlen med dig. Samtidig er det vigtigt med disse oplysninger, så vi kan komme i kontakt med dig, hvis der mod forventning opstår problemer med ordren.
Dine oplysninger opbevares hos os i fem år, som bogføringsloven foreskriver, hvorefter de slettes. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelser mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven.
Forbehold
Der tages forbehold for prisændringer, udsolgte varer og tastefejl.
Handelsbetingelserne er opdateret oktober 2018